Tefekkür

Nefsini Bilen Rabbini Bilir

“Yemin olsun, nefse ve ona düzen verene; ona kötü ve iyi olma yeteneklerini yerleştirene ki nefsini arındıran elbette kurtuluşa ermiştir. Onu kötülüklere boğan da ziyan etmiştir.” 

(Şems, 7-10)

Rabbülâlemîn’in kelamında üzerine kasem edilen nefis, bir şeyin zatı ve kendisi demektir. Ruh ve kalp manasına da gelir. Ayette geçen bir diğer kavram olarak fücur; haktan sapmak, hak yoldan çıkarak kötülük ve isyana düşmektir. Kötü ve günah olan fiillere de fücur denir. Takva ise fücurun zıddı olarak, nefsi kurtarmanın, Allah Teâlâ’nın koruması altında fenalıktan sakınmanın adıdır. 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu